Door Pierre Verbraak op 8 december 2014

FLYER: € 700.000 VOOR OPKNAPPEN OP D’R PLATS GESCHRAPT

De coalitie van Democraten Voerendaal en Voerendaal Actief heeft het geld voor het leefbaarheidproject Klimmen volledig geschrapt. De voorgenomen aanpassingen van Op d’r Plats zijn stop gezet en het bijbehorende geld is verdwenen. Kortom Klimmen staat in de kou! Wij vinden dit ongepast, zelfs schofferend voor stichtingsbestuur Op D’r Plats, kernteam en politieke partijen, maar vooral voor alle inwoners van Klimmen. Wat voor meningsverschillen er ook zijn, zonder overleg met alle belanghebbenden moffel je zo een belangrijke beslissing niet stiekem weg in een begroting.

De PvdA Voerendaal, het kernteam en het bestuur van Op d´r Plats hebben hierop gereageerd. Het spel moet ophouden, waarbij wethouder Leunissen alleen praat met degenen die zijn plannetjes willen uitvoeren en de overigen schoffeert. Wij als PvdA Voerendaal hadden net als de seniorenraad graag gezien dat alles via een open communicatie was gegaan. Nu moet er gered worden wat er kan. Wij roepen wethouder Leunissen dan ook op om met spoed alsnog met alle partijen in Klimmen te praten over de toekomst.

Wij denken daarbij aan:

•de klimmense vereningingen, zoals

voetbalvereniging Hellas, Mannenkoor Sint Remigius, Karnavalsvereniging De Molmuus, Schutterij Broederschap Sint Sebastianus en Harmonie De Berggalm,

•belangenbehartigers, zoals

Seniorenraad en gehandicaptenraad,

•het bestuur van Op d’r Plats,

•het Kernteam,

•de exploitanten van de beide cafe’s,

•de bibliotheek,

•basisschool Ummer Clumme en

• de professionele zorginstellingen zoals Meander en Cicero.

Kortom, wij willen de 7 ton terug voor Klimmen!

Pierre Verbraak

Pierre woont in Craubeek. Hij is wethouder in de gemeente Voerendaal. Tevens is Pierre lid van ons ombudsteam.

Meer over Pierre Verbraak